Shockwave-therapie pakt de kern van chronische pijnklachten aan

Snel van uw pijn af zijn zonder een operatie? Met shockwave-therapie kunt u al na gemiddeld 4 tot 8 behandelingen van uw klachten af zijn. Shockwave is gericht op pijnmanagement en genezing.

Innovatieve pijnbehandeling bij Fysiotherapiepraktijk De Boogerd

Shockwave-therapie wordt beschouwd als één van de meest innoverende ontwikkelingen in de pijnbehandeling van het bewegingsapparaat. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes wordt met shockwave-therapie de pijn bij de oorsprong bestreden, zonder medicatie of chirurgie.Shockwave is best evidence based.

Chronische klachten zoals een tenniselleboog, jumpersknee, schouderverkalking en hielspoor zijn vaak effectief te behandelen met deze nieuwe vorm van pijnbestrijding. Ook slijmbeursontstekingen (bursitiden) kunnen in sommige gevallen met shockwave-therapie worden behandeld.

In mijn praktijk ontvang ik veel cliënten die last hebben van chronische pijn. Vaak hebben deze mensen al diverse behandelmethoden geprobeerd, maar blijven de klachten aanhouden. Resultaten laten zien dat het toepassen van shockwave-therapie een succesvolle methode is om de pijn te behandelen.Tevens nu ook mobiele shockwave mogelijk.

Enige roodheid of lichte zweling kan enige uren optreden , het kan wat warm aanvoelen dezelfde avond en het advies is om wat meer water te drinken om de kalksporen af te voeren en elke ochtend de kuitspieren te rekken .NIET VEREN .Uiteraard krijgt u oefeningen voor de intrinsieke en extrensieke voetspieren om de kracht en de stabilisatie te verbeteren en ingeval van een holvoet en/of een platvoet corrigerende oefeningen en adviezen omtrent juist schoeisel .

Meer informatie over shockwave-therapie?

Wat zijn de effecten van shockwave-therapie?

• De groei van nieuwe (kleine) bloedvaten in de aanhechting van de pees of in het bot wordt gestimuleerd.
  • Kalkdepots worden vergruisd (soms onmiddellijk en soms enkele weken na de therapie).
  • Vernieuwde doorbloeding: 4 tot 6 weken na de behandeling.
  • Vorming van myofibroblast (bindweefsel): 4 tot 6 weken na de behandeling.
  • Vrijkomen van endorfines: direct pijnstillend effect.

Als u shockwave-therapie ondergaat is het belangrijk dat u uw activiteiten weer rustig opbouwt, ook als de pijn weg is en u denkt alles weer te kunnen doen. Volg daarom de aanwijzingen van uw behandelaar op. U zult merken dat u door het herstel ook in de daaropvolgende maanden steeds beter gaat functioneren.